De malmvagnar som användes för malmen från Blötberget till Oxelösund var de vanliga malmvagnarna senare TGOJ litt M1, M2, M3, M4 och M5.
Normalt tog man 8 st full-lastade malmvagnar från Blötberget upp till Grängesberg. Det var ju motlut hela vägen.
Antalet tåg varierade mellan olika tidtabellsperioder, normalt 2-3 st ordinare tåg samt 2-5 st extra malmtåg. Allt beroende på hur mycket malm man kunde sälja på export, främst till Tyskland.
Från 1947 så gick den huvudsakliga malmen till Domnarvet i mestadels Mas-vagnar och endast magnetiten till Oxelösunds Järnverk och då producerades bara slig i de nya anläggningarna som Stora Kopparberg hade uppfört. Malmen till Domnarvet hämtades alltid av BJ/SJ lok litt E4/E6.
Malmen till Oxelösund hämtades normalt en gång per vecka från Blötberget, antingen med TGOJ litt N-lok, men då oftast med TGOJ normala malmtågslok som hade tid över uppe i Grängesbergs Malmbangård innan sydgående malmtåg skulle avgå.
Sedan hände det periodvis att TGO och Stora Kopparberg bytte malm och då kunde det gå hela malmtåg från Blötberget till Oxelösund under ett antal veckor eller månader. Gruvornas avsalu av sina malmer var alltid mycket komplex, med byten och tillfälliga byten av mottagare beroende på malmkvaliteer.