Durango & Silverton Narrow Gauge Railroad to its knees? (Järnväg allmänt)

av Lennart Petersen, Monday, July 08, 2019, 03:21 (1746 dagar sedan) @ daniel

8> > > > Det har gåttbra!

Man har haft problem med både branden och översvämmningar men i mitten av maj gick tågen!
Den dagen jag var där var det snöoväder i Silverton i stället...


Vad har gått bra? Den länkade artikeln var från den 3 juli i år. Stämningen lär ju knappast blivit avgjord på tre dagar.


Visst är tidningsartikeln från den 3 juli 2019,
men formuleringen
[b]The 416 Fire in Colorado last June[/b]
syftar givetvis på att branden ägde rum i juni 2018,
vilket också bekräftas här:

[b]The fire started on June 1, 2018, and burned actively for approximately 61 days.[/b]
https://denver.cbslocal.com/2019/07/03/durango-silverton-narrow-gauge-railroad-416-fire/


Jag branden är avklarad men det juridiska efterspelet, som riskerar att knäcka museibanan och som artikeln handlar om, har ju precis börjat.

Det behövet ju inte betyda så mycket ur ett perspektiv från ett avlägset Sverige. Bolaget bakom järnvägen kan gå i k.k i värsta fall men det behöver inte betyda så mycket mer än att det rekonstrueras med ny ägare. Utöver att vara nationellt minnesmärke så är väl banan lönsam i sig med den besökspotentialen (?) och förstås även av stort värde för den lokala besöksindustrin.


Hela tråden: