Han nämnde att det kan vara i Finland men har inte de en annan spårvidd?
![[image]](http://i750.photobucket.com/albums/xx150/Dalbon/auktion_24_a.jpg)
Huset längst till vänster i bild och huset bortom det förmodade stationshuset liknar hus som byggdes längs Malmbanan och som åtminstone delvis användes som banvaktstugor...
Finland har 1524 mm spårvidd och Sverige 1435. Går det att bedöma spårvidden på detta avstånd?
Jag försöker avgöra spårvidden. Ryssland och alla fd sovjetstater har ju samma spårvidd som Finland och i några av de länderna har jag åkt en del. När jag tittat på bredspåret i t ex Ukraina så inbillar jag mig att spåret ser en aning bredare ut än det gör hemma. Men jag kan aldrig bestämma mig för om det verkligen är iögonfallande bredare eller om jag bara tycker det just för att jag vet det. Skillnad är i Spanien där deras bredspår är så brett att jag verkligen hajar till över hur brett det verkligen är. Men ryskt bredspår tycker jag mest att det ser lite bredare ut men ändå inte så mycket som man tror
När jag synar bilden så lutar jag ändå på att det borde vara europeiskt normalspår. Jag tror att jag hade anat en aning större bredd om det varit ryskt bredspår
På bilden syns några godsvagnar. Kanske någon duktig expert kan avgöra om dessa är svenska eller inte? Är det svenska godsvagnar så kan vi vara helt säkra på att det inte är någon bredspårstation i varken Finland, Ryssland eller någon fd sovjetstat. På den tiden spårades inte några europeiska normalspårsvagnar om till bredspår