Re: BCo9 2701
>Skulle det inte vara en ide att i ett första skedde återställa den extriört. Den skulle sen kunna ingå i ett årgångståg, gå låst med fördragna gardiner. Då får man 1920-talståget en vagn längre i alla fall och utifrån skulle den se trevlig ut. Samtidigt sparas vagnen inför en ev. invändig återställning när och om resurser kan läggas på det"historiskt korrekt" Personalvagn i ett 1920-talståg? Eller barvagn/festvagn etc i ett sånt tåg? Teakvagn med vacuumtoaletter den dagen det kommer krav på sånt? Dvs att se fördelarna med att ha en vagn som exteriört smälter in men där man interiört inte behöver ha dåligt samvete när man är hårdhänt?
Nu har jag i och för sig aldrig sett den och har inte heller någon aning om hur "marknaden"/behovet ser ut.Nackdelen med dessa teakåbäken är ju att de är "dyra att ha" om de står ute och bara används sällan, de är ju tämligen underhållskrävande jämfört med en vagn med stål på stålstomme.
Hela tråden: