Re: EÖJ
>>Jag har förstått det så, att huvuddelen av banan revs redan ca 1970-71, men att en kortare bit kan ha legat kvar för övningsändamål till senare. Jag utforskade banan med moped under en sommarjobbssejour i Nässjö sommaren 1986 och i trakten av Skurugata hittade jag några rälssektioner, varav i alla fall ett par stycken alltjämt var fastspikade. Dock ingenstans med båda rälerna, så något komplett "spår" stod inte att finna då. Men det var sannerligen en billighetsrivning, för sliprarna låg på större delen av banan...
>Jag vill minnas att en ("definitiv"?) rivning på 80-talet gjordes av nån museijärnväg, troligen AGJ. Vore dock kul att veta exakt hur mycket och hur långt spår som fanns kvar så länge. Fast måhända -som Du skriver- så fanns det inte nåt "komplett spår" nånstans på slutet?
>/ L G Rivningen av banan skedde 1965 - 1966. Dock lät man en ganska lång bit ligga kvar mellan Västerbrunn och Gräshagen. Denna revs under 1988. Idag finns endast delar av Jönköping - Ulricehamn kvar som trafikeras av Jönköping - Vaggeryd (sedan 4/1 1972).
Hela tråden: