Geijersholm - Starrkärr - Gustavsfors (Bana)
Det måste ha varit en kortlivad bana. Den finns inte med på Generalstabskartan från 1918, uppmätt 1913. Där går spåret bara till Starrkärrs Lastageplats som det står på den ekonomiska kartan från slutet av 1800-talet. Den nyare ekonomiska kartan från 1968 är nog inte helt oanvändbar ändå. Med den och Eniros flygbilder kan man skaffa sig en uppfattning om den troliga sträckningen. Från Starrkärr går en brukningsväg österut som efter ett tag svänger mot NO. Det är troligen den gamla banvallen. Vägen svänger sedan och ansluter till landsvägen i rät vinkel. På flygbliden kan man se ett stråk som fortsätter mot NO, korsar landsvägen snett och fortsätter i en båge på andra sidan. Lite längre norrut där vägen till Edet tar av från landsvägen ser man på flygbilden en båge som troligen är banans sträckning. Sedan antar jag att den nuvarande vägen går i banans sträckning. På 1800-talskartan finns en krokigare väg och troligen använde man banvallen för en rakare väg när banan lades ned. Norr om Edet finns en bro som bör ha varit banans. Sedan blir det lite svårare att följa banan exakt, men strax söder om Tallbo ser man på den nyare ekonomiska kartan en brukningsväg väster om landsvägen som troligen är banvallen. Den korsade sedan troligen älven en dryg halvkilometer uppströms den nuvarande landsvägsbron. Hur den sedan gick är lite svårare att säga för det finns flera stråk på flygbilderna som är möjliga.