Deprecated: htmlspecialchars(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /customers/c/d/b/jvmv2.se/httpd.www/daniel/forum/includes/entry.inc.php on line 252 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/c/d/b/jvmv2.se/httpd.www/daniel/forum/includes/entry.inc.php:252) in /customers/c/d/b/jvmv2.se/httpd.www/daniel/forum/index.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/c/d/b/jvmv2.se/httpd.www/daniel/forum/includes/entry.inc.php:252) in /customers/c/d/b/jvmv2.se/httpd.www/daniel/forum/index.php on line 218 TGOJ Elrevisionsmotorvagn Q13 år1957 - die TVT55 kusine - 2008 - 2023 års Järnvägshistoriska forum

TGOJ Elrevisionsmotorvagn Q13 år1957 - die TVT55 kusine (Elektrifiering/elektrisk drift)

av Qrt, Sunday, June 14, 2015, 16:47 (3549 dagar sedan)

Hej
Jag försöker få till stånd en fungerande elrevisionsmotorvagn i H0 som ska efterlikna TGOJs Q13 i leveransutförande från 1957.

TGOJs upphöjda bokstäver på vagnar och lok har alltid varit trevliga att se. Men på de få bilder jag funnit av Q13 i ursprungsmålning verkar loggan redan från början bara vara påmålad i vitt.

Kan någon som klappade vagnen mellan 1957 och innan den målades orange ge mig säkrare underlag ?

Om det ska vara upphöjda metallbokstäver så letar jag ännu förgäves efter passande leverantör av lösa bokstäver i H0 skala.
Vilka dekaler som annars är bäst har jag heller ingen aning om (storlek, typsnitt mm.)
--------------------------------------------------------------
Idag använder man väl "tryckluftsvevuzuela" för att varna linjearbetarna när tåg kommer.
Som jag har fått mig berättas så varnades arbetare på linjen förr meddelst så att säga fotpumpsdrivet signalhorn när tåg närmade sig och de skulle gå ner i diket.

Stämmer det ?

Oavsett vilket, hur lät (och låter) signalen som avgavs (ges) av den vakthavande ?
Liknar den någon standard tyfon ?

Förekom det säkerhetsvakt och avgavs det sådana signaler även om personalen inte lämnade arbetsfordonet och bara arbetade på det spår som de disponerade?

Vilken forumstråd är bäst att läsa när det gäller den här typen av säkerhet, förr, respektive nu ?

/Curt


Hela tråden:

 


Time: 249
SELECT COUNT(*) FROM mlf2_entries LEFT JOIN mlf2_akismet_rating ON mlf2_akismet_rating.eid = mlf2_entries.id LEFT JOIN mlf2_b8_rating ON mlf2_b8_rating.eid = mlf2_entries.id WHERE pid = 0 AND (mlf2_akismet_rating.spam = 0 AND mlf2_b8_rating.spam = 0) AND category IN (0, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 25, 14, 23, 19, 22, 24, 10, 21, 11, 12, 13, 15, 16, 26, 18, 20, 27)


Time: 1277
SELECT COUNT(*) FROM mlf2_entries LEFT JOIN mlf2_akismet_rating ON mlf2_akismet_rating.eid = mlf2_entries.id LEFT JOIN mlf2_b8_rating ON mlf2_b8_rating.eid = mlf2_entries.id WHERE (mlf2_akismet_rating.spam = 1 OR mlf2_b8_rating.spam = 1)
Time: 1385
SELECT COUNT(*) FROM mlf2_entries LEFT JOIN mlf2_akismet_rating ON mlf2_akismet_rating.eid = mlf2_entries.id LEFT JOIN mlf2_b8_rating ON mlf2_b8_rating.eid = mlf2_entries.id WHERE category IN (0, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 25, 14, 23, 19, 22, 24, 10, 21, 11, 12, 13, 15, 16, 26, 18, 20, 27) AND (mlf2_akismet_rating.spam = 0 AND mlf2_b8_rating.spam = 0)

Total time: 2921