Lästa/Olästa meddelanden (Forumet)
Vissa här tror ju att de är mästare på datorer
Ja, tyvärr.
och då är det märkligt att ingen hitintills har lyckats att ändra tillbaka som det var förut. (orange /blått).
Det är inte märkligt. De flesta som yttrar sig här vet ingenting om datorer och vill inte veta det heller.
Men tydligen ska man få fortsätta med att ha:-( gissningstävlan om vad man läst eller inte. Kan ingen visa sej på styva linan och återställa eländet snart.
Kort sagt (rätta mig om jag missat något, trafikchefen):
- Varje gång du hämtar en sida från Järnvägshistoriskt forum skickas med instruktioner om hur sidan ska utformas, dvs typsnitt, färger osv.
- Dessa instruktioner har My Little Forum, utgivarna av forumprogramvaran, bestämt innehållet i.
- Nya färger på länkarna kom med senaste uppdateringen.
- Vissa användare har kvar gamla instruktioner i sina datorer, men de kommer att ersättas.
- I princip kan Tc gå in och för hand ändra i programvaran, men sådana ändringar försvinner med varje uppdatering från My Little Forum. Jag har full förståelse för att han inte vill hålla på med det stup i ett.
- Det är önskvärt att My Little Forum utvidgar sin programvara med en funktion där färger m m kan ställas in. Det kanske kommer, se Tc:s inlägg nedan.
- Det finns metoder att komma runt problemet i sin egen (din egen alltså) dator. Jag beskrev det kort i förra tråden.
Och till sist:
Jag kan inte allt. Men om jag hittar något som jag inte begriper eller som stör mig, försöker jag ta reda på vad det är och vad som kan göras åt det. Att bara komma med kverulans klär ingen.