Ur A Erikssons annotationsbok juli 1980, sista turerna (Järnvägspersonal)
17 sep 1968
tåg 9780
Storuman, 6.00/ , 12 ax, 133/123 ton, lokf Åhdén, knr Hedkvist, lok E 1153
Blattnicksele, 8 ax, 83/73 ton
- Sorsele
tåg 9781
Sorsele, 10 ax, 87/78 ton, lokf Åhdén, knr Hedkvist, lok E 1153
- Storuman
25 sep 1968
tåg 9777
Storuman, 6.30/ , 24 ax, 260/136 ton, knr Hedkvist, lok E 1153, lokf Bertil Nilsson, bitr Berggren, /kopplT43 231, lokf Gabriel, Storuman – Dorotea/
Vinlidsberg, 68 ax, 920/ ton (här är anledningen till dubbla lok!)
Vilhelmina, /-10 min, 88 ax, 998/ ton, (rekordvikt ?!!)
Meselefors, 78 ax, 943/ ton
Dorotea, -23 min/-15 min, 26 ax, 212/124 ton
- Hoting, -15 min
tåg 9778
Hoting, 20 ax, 214/142 ton, knr Hedkvist, lok E 1153, lokf Bertil Nilsson, bitr Berggren,
Dorotea, /-10 min, 20 ax, 214/142 ton
Vilhelmina, 64 ax, 402/ ton
Vinlidsberg
- Storuman
25 sept-turen finns på bild i "De sista svenska ångloken"
Jag antar att både Nilsson och Eriksson var utbildade lokförare, men det verkar som att det är tre personal på loket.