Många övernattar (Järnvägspersonal)
I Karlskrona övernattade i regel 22 man åkande personal: 14 från BKB, 7 från ÖBlJ och en från CVJ. Gällde år 1943.
I Karlskrona övernattade i regel 22 man åkande personal: 14 från BKB, 7 från ÖBlJ och en från CVJ. Gällde år 1943.
I Karlskrona övernattade i regel 22 man åkande personal: 14 från BKB, 7 från ÖBlJ och en från CVJ. Gällde år 1943.
I all välmening men med det vill du ha sagt?
Du fullkomligt bombarderar forumet med skrivelser som i stort sett är dina egna konstateranden. Vad är syftet med dylika?
Denna övernattning skulle inte behövas om tidtabellerna sett annorlunda ut. I natt är där väl ingen som övernattar i Karlskrona eller ?
Finns här någon som har statistik över hur antalet överliggningar vid SJ ökat och minskat med åren ?
Denna övernattning skulle inte behövas om tidtabellerna sett annorlunda ut. I natt är där väl ingen som övernattar i Karlskrona eller ?
Då är det mycket tydligare att förstå syftet. Jag kan dock tyvärr inte svara på din fråga rörande överliggningar eller varför tidtabeller var konstruerade på ett visst vis för snart 80 år sedan.
Åkande personal:
Person- och blandade tåg:
1 Lokf
1 Loke
1 Tågmästare
1 Konduktör
1 Packmästare Ej med på alla tåg
Godståg:
1 Lokf
1 Loke
Det beror alltså på vilka typer av tåg som övernattar!
Hur vet du att det var så?