Björn Alnebos Roslagsbanebilder – del 16 (Bana)
Jo, som jag nämnt i en kommentar till ett av dina tidigare inlägg så har Björn tagit en bild på platsen för Kundby hållplats, även om själva hållplatsen inte syns så bra. Du har dock inte publicerat den bilden vad jag kan se. Den kan vara tagen i bakhytten på ett rälsbusståg, i bilden syns en reflex som nog är från fönstret i hytten.
Blir det för svårt för dig att hitta den får jag väl maila den till dig, alternativt lägga ut den här.
Tack för det beskedet. Nu har jag som hastigast tjuvtittat på de bilder som återstår att visa och kommit fram till att det finns ännu fler bilder från sträckan Rimbo–Norrtälje. Jag trodde att vi var klara med de bilderna nu när Kårsta dök upp, men Björn var förmodligen ute två olika dagar på den sträckan. Kundbybilden kommer kanske att dyka upp vad det lider.
Vad jag kan se är det inte särskilt många bilder från Österskärslinjen. Det är några år kvar innan vi har kommit igenom alla Roslagsbanebilderna, så vi får göra en sammanfattning när jag har lagt ut den sista bilden.
Vi har även Björns bilder från andra järnvägar än Roslagsbanan som väntar. Hittills har jag bara visat en enda omgång av de bilderna: [link=https://www.jvmv2.se/forum/index.php?mode=thread&id=240452]Björn Alnebos svenska järnvägsbilder – del 1[/link]. Innan jag fortsätter med dem vill jag ha betat av Roslagsbanan först.
Jag har sagt det förr, men det tål att upprepas: Det var tur att min pappa lyckades övertala min mamma att ta med mig när hon skulle åka till Djursholms Framnäsviken i maj 1968. Den resan lade grunden till mitt järnvägsintresse. ;-)
/Peter Bolin