Spårbyteståg vid Ombenning cirka 1990, 6 bilder (Bana)
Vad härligt med dessa bilder. Stort tack!
Dock bytte man inte till betongslipers hela vägen till Frövi i det skedet, utan "betonggränsen" fanns vid Krampen ändra fram till första delen av 2000-talet. Skulle ur minnet gissa på att sträckan Krampen - Frövi fick betongslipers i sin helhet först runt 2005. Någon vet säkerligen exakt när det var.
Tack för svar! Jag följde spårbygget bara runt Fagersta och tog för givet att de fortsatte till Frövi.
I samband med spårbytet använde de ett spår som gick till bruket i Fagersta för uppläggning av de gamla befästningarna och syllarna innan de kördes till destruktion. Det var sista gången jag såg spåret användas, det revs upp efter att syllarna körts till destruktion.
Upplaget var mitt i bild på den här länken till kartbild.
https://kartbild.com/#16/60.0071/15.7827/0x10000