70-tal i färg: När det gick bra -fordonsunderhåll (Bana)
Däremot var det faktiska hindret för överföringstrafik på delen söder om Roslags Näsby, vägbron i Stocksund, som inte medgav överföringsprofil. Olastade vagnar kunde vid något enstaka tillfälle köras förbi, förstås.
Japp. Däremot undrar jag hur mycket begreppet "enstaka tillfälle" stämmer eftersom överföringsvagnarna revideras på Mörby Verkstad fram till 1972, då SL tog över linjerna söder om "Rmo" inkl "Möb vst". De fem år överföringstrafiken hade kvar i Roslagen skötte man väl "själva" underhållet i Rimbo [i](inga större revisioner av dylika fordon under dessa år kanske?), [/i]och en gång i tiden hade man väl godsvagnunderhåll -även av överföringsvagnar- i DHJ´s verkstad i Österbybruk?/ L G
Ja, nåväl - växlingen in på dåvarande verkstadsspåret i Stocksund gick visserligen under vägbron ett par gånger - visst.
Vad jag menade med "enstaka" var väl mest transporter av tomma överföringar vidare till Östra.