Tp-lok - bilder. Del 19. (Fordon: lok)

av Christer Fredriksson, Sunday, October 28, 2012, 09:13 (4354 dagar sedan) @ Krister P

Ursäkta alla att jag är så här frågvis!

Ja men då borde inte de tre normalspårsvagnarna i det närmaste komma parallellt med varandra, åtmindstone de två första vagnarna samt trycka ihop sig mot loket. Om loket drog tåget borde ju inte löpaxeln bak ha skadats så svårt! Det tyder väl på att loket skjutit vagnarna och därmed tryckt till löpaxeln så svårt.
Om fotona är tagna en kortare tid efter urspåringen, vart har då de två övriga överföringsvagnarna tagit vägen? Fanns något växellok/lokomotor i Braås?

Om Tp-n dragit tåget borde överföringsvagnarna ha gått ur då normalspårsvagnarna tippade samt dessa större vagnar ha stannat efter varandra i naturen, ty de var ju kopplade med normalspårskopplen och borde ha gått av med vagnarna i färdriktningen och inte som nu nästan parallellt med varandra och en intryckt mot loket.

För att vagnarna skall ha kommit parallellt med varandra i färdriktningen måste det ha gått mycket fort!

Jag hoppas ingen tar illa upp med mina frågvisa frågeställningar!
Men jag tycker detta ser besynnerligt ut!

Jag har varit med på många urspåringar genom åren, både stora som små, men detta ser besynnerligt ut om Tp-n har dragit tåget!


Hela tråden: