Smalspårsdagarna (Järnväg allmänt)

av tobiasljung, Wednesday, May 15, 2013, 23:04 (4217 dagar sedan)

Lite sent kanske, men här kommer några bilder till från Smalspårsdagarna.

Inte varje dag man skådar ett ångtågsmöte i Verkebäck:
[image]

Avgång från Ankarsrum:
[image]

Rälsbussar i Verkebäck:
[image]

L18p i Västervik:
[image]

Bra med L18p hyttbilder inför kommande modellbygge:
[image]

Junior hjälper till att mäta upp en spårrensare:
[image]

Fler modellobjekt:
[image]

Smalspårsdagarna - ?

av Kurt G Möller, Wednesday, May 15, 2013, 23:39 (4217 dagar sedan) @ tobiasljung

Snyggt. Dendär klargröna, varma Y-vagnsfärgen är bra läcker den...!

Fråga ang. lok 3147: Mässingsratten framför ångbromshandtaget, är det pådraget till luftpumpen, eller ngt annat?

Smalspårsdagarna - ?

av Nicke nyfiken, Thursday, May 16, 2013, 05:45 (4217 dagar sedan) @ Kurt G Möller

TJF är snart i klass med ULJ, måste gå med i föreningen, hade i min vildaste fantasi inte vågat drömma om att materielen och staationshusen var så välskötta.
En viktig sak har ni kvar att bevaka, LM-klockorna på Västerviks stationshus, ett ur sitter mot gatan, ett mot perrongen.

Smalspårsdagarna - ?

av Nils-Eric Sääf, Thursday, May 16, 2013, 06:45 (4217 dagar sedan) @ Kurt G Möller

Eftersom Stationshuset är privatägt kanske klockorna tillhör densamma. Jag VET INTE .

Smalspårsdagarna - ?

av Nicke nyfiken, Thursday, May 16, 2013, 11:39 (4217 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Trodde det var "Rosthusen" som ägde byggnaden. Är byggnaden privatägd är de säkert noga med att bevara det fina huset.

P:S laga klockan i Ankarsrum.

Smalspårsdagarna - ?

av Heller, Thursday, May 16, 2013, 12:40 (4217 dagar sedan) @ Nicke nyfiken

P:S laga klockan i Ankarsrum.

Den funkar. Man måste bara dra opp den.
//Heller - som drog opp klockan i Vbä både lördag och söndag.

Smalspårsdagarna - ?

av Nicke nyfiken, Thursday, May 16, 2013, 13:51 (4217 dagar sedan) @ Heller

Det såg jag i lördgs att klockan var igång i Vbä, tyvärr måste man plocka bort visare och urtavla om klockan stannat, litet pilljobb.

Smalspårsdagarna - ?

av Herbert Paalberg, Thursday, May 16, 2013, 09:45 (4217 dagar sedan) @ Kurt G Möller

Svar till Kurtan! Mässingsratten framför ångbromshandtaget är mycket riktigt på-
draget till luftpumpen på L18p 3147.
Palle i Vika.