Du generaliserar stort å brett som vanligt...
Alla föreningar vill inte alls ha B-lok, SkJ har inget tex..
Du som varit aktiv borde veta förutsättningarna bättre än så...det är ett rent hån mot oss aktiva med sådana utkastelser !!
Vi renoverar de ånglok vi tror oss klara av, prioriteringarna i de olika föreningarna skiljer sig säkert åt men i grunden är det nog oftast så att man tar det enklaste loket först. Sen finns andra faktorer som spelar in, loket ska vara starkt nog, det ska ha tillräcklig räckvidd, snabbt nog (iaf här uppe) osv..
SkJ kommer säkert till sin J-tank när de andra loken de prioriterat först är klara.
I Falun håller man väl som bäst på med ena J-loket?
För NJMs del kommer E först, hon är på god väg, sen B-loket. varför? enkelt.. till B-loket har vi redan en tubsats, utan körbart lok kommer vi aldrig ha råd å köpa tuber till J-loket, B-loket klarar dessutom av den tunga tjänst det innebär att hålla undan för pendlar. Men tids nog kommer även 1237 säkert å bli klar.
Så sluta med dina floskler, dessutom tror jag inte det finns speciellt ånga driftklara B-lok idag? 10 kanske?