1918: Nya viadukter av armerad betong i Katrineholm och Malmslätt (Byggnad)
[IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/bro/TT19/27.jpg[/IMG]
[IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/bro/TT19/28.jpg[/IMG]
[IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/bro/TT19/29.jpg[/IMG]
[IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/bro/TT19/30.jpg[/IMG]
[IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/bro/TT19/31.jpg[/IMG]
[IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/bro/TT19/32.jpg[/IMG]
[IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/bro/TT19/33.jpg[/IMG]
Hur länge fanns de kvar?
Känner inte till svaret.
Ville bara nämna att ca en mil från Malmslätt, strax söder om Vikingstad, där gamla Riks 1 / E4 gick över järnvägen, fanns en bro med liknande konstruktion i bottendelen. Denna bro saknade dock bågen och hade heltäckande tjocka murar ca 1 meter höga på sidan om vägbanan. Kanske hade även denna bro haft bågar och öppna sidor från början, men senare blivit ombyggd?
Denna bro revs iaf tidigt 80-tal och ersattes med ny bro som lades lite diagonalt över järnvägen. WS.