Ritning på dressinbod (Byggnad)

av Peter Sjöquist, Sunday, October 19, 2008, 17:02 (5980 dagar sedan)

Hej, jag är på jakt efter ritning(ar) på en dressinbod stor nog att inrymma en MDR125(p) eller 127(p), en eller två platser spelar ingen roll. Jag antar att SJ byggde sådana utifrån typritningar, men jag har inte själv sett någon vad jag kan minnas. Om inte får jag väl ta fram måttband å penna och rita av lämpligt objekt... Men det är ju alltid kul med 'äkta' ritningar.

Tips? Inscannat? Gjort själva? Allt är välkommet!

Ritning på dressinbod

av Ante Svensson, Sunday, October 19, 2008, 18:16 (5980 dagar sedan) @ Peter Sjöquist

Hej, jag är på jakt efter ritning(ar) på en dressinbod stor nog att inrymma en MDR125(p) eller 127(p), en eller två platser spelar ingen roll. Jag antar att SJ byggde sådana utifrån typritningar, men jag har inte själv sett någon vad jag kan minnas. Om inte får jag väl ta fram måttband å penna och rita av lämpligt objekt... Men det är ju alltid kul med 'äkta' ritningar.

Tips? Inscannat? Gjort själva? Allt är välkommet!

Är också intresserad!
Ante

Bild på dressinbod

av Rasmus Axelsson, Monday, October 20, 2008, 06:30 (5979 dagar sedan) @ Peter Sjöquist

Jag har inga ritningar just nu, men jag kan bara bidra med en bild på en dressinbod i Fjugesta 1969 som kanske kan tjäna som inspiration: en enkel bod klädd sågad, liggande och tjärad panel på förvandring... här syns samma mijlö från andra hållet med dressinen utrullad. Jag har för mig att det ännu finns en liknande dressinbod i Vingåker.