Du har redan fått en del tips om gamal Tullinge station på Järnvägsmuseums Samlingsportal. Söker man på Tullinge får man upp en del annat men också en hel den fina bilder från 1920-50 talet. Bl.a. denna surrealistiska bild som förmodligen visar den gång under spåren som du grävt fram.:-)
http://www.samlingsportalen.se/getitem-record?PID=SE_SJM_FG_Jvm_KDAE07244
Jag minns gamla Tullinge från 60-70 talet. Tullinge var ett alldeles utmärkt ställe för tågspanning och jag och min likasinnade kamrat brukade sitta på berget ovanför tunnlarna och spanna tåg (alla tåg gick ju förbi här på den tiden). Den nya stationen kom ju i bruk i slutet av 60-talet med X1 generationen. En litet sidospår är att arbetsnamnet för den nya statioen hos SJ var Banslätt men som tur var behöll man det gamla namnet Tullinge även om stationen flyttades.
Man kan ändå säga att gamla Tullinge hade ett tjusigt läge med underbar utsikt åt ena håller och den gamla grusgropen åt andra. Noterar på bilderna att det finns "flygbränslevagnar" med på bild. Gamla F18 i Tullinge låg inte så långt från stationen även om nya Grödingebanan ligger ännu närmare. Mvh/Alex