Begäran om nytt nicknamn (Forumet)
Tacksam om Red. här har möjlighet att hjälpa mig med nytt nicknamn då det kommit klagomål på mitt nuvarande MaWJ1. Har tre förslag på namn.
Kontakta mig på min mail.
Vänligen
Gustaf.
av MAWJ1, Wednesday, June 17, 2015, 05:42 (3579 dagar sedan)
Tacksam om Red. här har möjlighet att hjälpa mig med nytt nicknamn då det kommit klagomål på mitt nuvarande MaWJ1. Har tre förslag på namn.
Kontakta mig på min mail.
Vänligen
Gustaf.
av Christer Fredriksson, Wednesday, June 17, 2015, 06:42 (3579 dagar sedan) @ MAWJ1
Använd Kontakta längst ned till höger!
av MAWJ1, Wednesday, June 17, 2015, 07:07 (3579 dagar sedan) @ Christer Fredriksson
Tackar för hjälpen:-) , ansökan är avsänd
av Ulf Diehl, Wednesday, June 17, 2015, 10:14 (3579 dagar sedan) @ MAWJ1
Jag kan inte förstå varför man i detta forum inte kan framträda under sitt vanliga/rätta namn. Flertalet som skriver här använder sitt vanliga tilltalsnamn.
Vissa skriver under smeknamn, som sannolikt är välkänt i en liten krets av nära bekanta, men oförståeligt för majoriteten. Men när till och med en representant för Sveriges Järnvägmuseum skriver under en oförståelig signatur, så är väl detta inlägg helt meningslöst.
Undantag från att framträda under sitt vanliga namn skulle väl kunna vara om man skriver inlägg som skulle ge problem med arbetsgivaren. Men det är väl rätt ovanligt i ett historieinriktat forum.
Ulf Diehl
av Christer Fredriksson, Wednesday, June 17, 2015, 10:30 (3579 dagar sedan) @ Ulf Diehl
Instämmer helt!
Varför vara anonym när det gäller historiska uppgifter om vår kära järnvägshistoria?
Är det inte bättre att vi alla lär känna varandra och på detta sätt skapa kontakter inför framtiden samt att åtnjuta respekt inför våra likasinnade för de historiska synpunkter och fakta som vi alla kan bidraga med för att alla skall kunna ta del av historien?
av Tommy Texius, Thursday, June 18, 2015, 09:38 (3578 dagar sedan) @ Ulf Diehl
Instämmer! Efter dessa kloka synpunkter ändrade jag från nickname till verkligt namn. Kanske fler vill göra detsamma? Tommy Texius
av Lennart Gustafsson, Thursday, June 18, 2015, 10:36 (3578 dagar sedan) @ Tommy Texius
Instämmer! Efter dessa kloka synpunkter ändrade jag från nickname till verkligt namn. Kanske fler vill göra detsamma? Tommy Texius
Jag tror jag kör vidare som förut :D
av Lars-Erik Larsson, Thursday, June 18, 2015, 12:40 (3578 dagar sedan) @ Ulf Diehl
Just på det här forumet använder jag faktiskt mitt eget namn (för det var fortfarande ledigt då när jag registrerade mig men oftast är mitt och många andra ännu vanligare namn upptagna. Då kan det vara mycket bättre med ett nicknamn än att slänga dit någon siffra eller liknande efter namnet. I mitt fall har jag inga mellannamn att använda.
av 53 Wadsten, Thursday, June 18, 2015, 12:54 (3578 dagar sedan) @ Lars-Erik Larsson
Nu har jag ändrat till mitt efternamn.
av Lennart Petersen, Thursday, June 18, 2015, 15:58 (3578 dagar sedan) @ Lars-Erik Larsson
Just på det här forumet använder jag faktiskt mitt eget namn (för det var fortfarande ledigt då när jag registrerade mig men oftast är mitt och många andra ännu vanligare namn upptagna. Då kan det vara mycket bättre med ett nicknamn än att slänga dit någon siffra eller liknande efter namnet. I mitt fall har jag inga mellannamn att använda.
Namnet+geografisk hemort kanske kunde vara något ?
Ungefär som man brukade kalla riksdagsmännen åtminstone förr.
Det är rätt kul att se var folk kommer ifrån och ger lite pertsonligt touche.
av Lennart Fransson, Thursday, June 18, 2015, 16:12 (3578 dagar sedan) @ Lennart Petersen
Det gör man väl bitvis fortfarande, nyligen fanns två Göran Persson i Riksdagen, båda socialdemokrater, den ene fick heta "Göran Persson i Simrishamn"
av Lennart Petersen, Thursday, June 18, 2015, 16:19 (3578 dagar sedan) @ Lennart Fransson
Det gör man väl bitvis fortfarande, nyligen fanns två Göran Persson i Riksdagen, båda socialdemokrater, den ene fick heta "Göran Persson i Simrishamn"
Javisst gör man det men det kanske inte är lika markant som förr.
Den andre GP fick heta Göran Persson i Stjärnhov och jag minns när han blev titulerad så första gången (tidigare titel var ju "statsministern" ) av talmannen blev överraskad men ansåg genast att det var en stilig titulering.