Osäker (Signaler/säkerhet)
Nummer tre vet jag inte om det funnits någon motsvarighet till. Kanske tre infartssignaler?
Bör det inte snarare varit tre utfartssignaler?
Om någon sådan station någonsin funnits på TGOJ, måste man ha kontrollerat rörelserna in mot stationen med åtminstone infartssignaler.
Samtidigt reglerade TGOJ, som jag har uppfattat det, rörelsen mellan en sidotågväg och linjen normalt enbart med innerplacerade utfartssignaler på mindre stationer, och utan utfartsblocksignal vid stationsgränsen mot linjen som på SJ. Dessa kallades åtminstone mot slutet för "utfartssignaler med blockfunktion".
I det tredje exemplet borde det alltså bara räcka med en infartssignal till varje linje för att reglera rörelsen från stationsgränsen och ut på linjen till närmaste blocksignal. Men eftersom jag bara är lokförare och inte signalteknik-er (i ordet ingår bokstäverna n i k e, vilket tydligen inte accepterades av forumet...) vore det på sin plats att höra sig för hos en person från den senare gruppen...