Som museibana/ banor vore det ju rätt häftigt (också?): 891 mm Morshyttan- Horndals Bruk; normalspår ner till Näs. Eller kanske treskensspår? Hur som helst: Sveriges enda "bestående" museibana med två spårvidder? [i](Om man undantar den "provisoriska" trafikering ÖSlJ tills nyligen hade med [b]en [/b]normalspårig rälsbuss till Taxinge).
[color=#f00]icke[/color] två utan tre!, genom nogranna beräkningar har vi funnit anledning att även bilda en 544-mm sektion inom den imaginära föreningen!
då vi i.o.f i demokratrin och särarternas tecken oftast inte kan komma överrens så förutspås det en viss konflikt vid trafikdagarna, dock kan 1435-sektionen ha ett visst överläge.
[color=#999][/i]Precis som musei/ turisttrafiken kring [link=http://www.museumseisenbahn.de/]Bruchhausen Vilsen[/link] i Tyskland där det ju bedrivs dylik trafik på två spårvidder. :-)
/L G
[color=#000]alla problem ka dock lösas med god vilja eller dynamit, när även femte-kolonnarna i Gimo- Norrmon- Lövstabruk museiförening har gjort sitt så kan tredjekenan till gimo också tas med i planeringen :-)[/color]
[color=#090]från det expansionistiska morshyttan:-)[/color]