Ännu en stationshusrivning (Byggnad)

av Ola Almquist, Wednesday, December 03, 2008, 22:03 (5935 dagar sedan)

Stationshuset i Härryda har rivits, troligen i slutet av november. Någon som kan precisera närmare?

Jag är för övrigt skeptisk till renoveringen av stationshuset i Bollebygd, men den som lever får se...

M.v.h.
Ola

Ännu en stationshusrivning

av Michael Erhardsson, Wednesday, December 03, 2008, 22:32 (5935 dagar sedan) @ Ola Almquist

Aj, aj, aj ... ännu ett hus som jag inte hann få en egen bild på ....

MVH
Michael

av Ola Almquist, Wednesday, December 03, 2008, 23:05 (5935 dagar sedan) @ Michael Erhardsson

Aj, aj, aj ... ännu ett hus som jag inte hann få en egen bild på ....

MVH
Michael

Jag vet hur det känns! Inte ens Floby lyckades jag med. Eller Hjulsbro. Härryda har jag dock bild på, däremot ingen scanner.

M.v.h.
Ola

av Peter Sandström, Thursday, December 04, 2008, 16:19 (5934 dagar sedan) @ Ola Almquist

Många stationshus som man missar att få på bild nu:-( Dom ligger ju inte nästgårds för mig precis!
Hoppas några finns kvar till sommaren;-)

av Bengt Gustavsson, Friday, December 05, 2008, 22:17 (5933 dagar sedan) @ Peter Sandström

I samband med körning av X32K 4343 från Malmö till Västerås N den 3 december noterades att stationshusen i Folkesta och Rekarne berövats sina fönster och att diverse inredning rivits ur byggnaderna. Rivning verkar tyvärr vara nära förestående.

Noterat

av Rasmus Axelsson, Thursday, December 04, 2008, 09:45 (5934 dagar sedan) @ Ola Almquist

Jag har [link=http://svartabanan.se/rivning/index.php?id=2&objekt=315]noterat att stationshuset är rivet[/link]...