Myyycket stoor bild på loket - Svaret finns inte i tråden (Järnväg allmänt)

av Arne, Thursday, February 08, 2018, 13:51 (2417 dagar sedan) @ BD

Vad är orsaken till att posta en 'Myyycket stoor bild på loket'? Det är väl möjligt att förminska bilderna innan man postar dem här i forumet?!

Det blir ett evigt skrollande både vertikalt och horisontellt för att se dessa mastodontiska bilderna. Knappast ett särskilt tittarvänligt sätt att visa de förvisso mycket intressanta ångloksbilderna! :-|

PS. Om man tröttnar på att skrolla så kan man faktiskt högerklicka i bilderna och välja alternativet 'Visa bild' eller motsvarande. Då visas nämligen enbart bilden i en lagom formatfyllande skärmbild utan behov av att skrolla! :-)


Svaret finns redan i tråden. Använd den inställning som visar samtliga inlägg i tråden så sliper du klicka på varje enskilt meddelande.

Tack! Men det känner jag till redan. Det var inte att jag ville öppna trådens alla inlägg samtidigt som är problemet. Det jag talade om var istället varför man postar en jättestor bild över huvud taget?!

På en vanlig stor bildskärm som min 24 tums plattskärm måste jag skrolla varje enskild bild i sidled (och även i höjdled) för att kunna se hela bilden samtidigt.

Då hjälper det inte att öppna hela tråden vilket du rekommenderar. Mitt tekniska tips löser emellertid problemet att se hela bilden med ett ögonkast.

Att sedan det kan finnas de som likt SA vill detaljstudera ångloken på nitnivå är en sak men för flertalet forumläsare är det nog bättre om man kan se hela bilden direkt! :-)


Hela tråden: