Gustafs Tågresa genom livet (Historiskt material)
Hej!
Tyvärr måste jag lägga ned idén om mina memoarer, Linda har inte länre tid att hjälpa mig(hon har väl tröttnat), Ledsamt men tyvärr!!!
av 53 Wadsten, Thursday, November 15, 2018, 17:54 (2366 dagar sedan)
Hej!
Tyvärr måste jag lägga ned idén om mina memoarer, Linda har inte länre tid att hjälpa mig(hon har väl tröttnat), Ledsamt men tyvärr!!!
av Överkörmästaren, Thursday, November 15, 2018, 21:20 (2366 dagar sedan) @ 53 Wadsten
Hej!
Inget att hänga läpp över! Skriv memoarerna här på forumet i stället! Här kommer ett förslag till disposition. Hoppas att jag har fått med det viktigaste, annars är det bara att fylla på!
Inledning: Gustaf åker till Nås med familjen.
Kap 1: Gustaf sommarjobbar på Falsterbobanan.
Kap 2: Gustaf börjar jobba på Roslagsbanan.
Interludium: Gustaf går på kurs i Hagalund och träffar riktiga järnvägare.
Kap 3: Gustaf blir lokförare.
Kap 4: Roslagsbanan får nya tåg och Gustaf börjar känna sig gammal.
Avslutning: Livet efter Roslagsbanan.
av 53 Wadsten, Friday, November 16, 2018, 14:19 (2365 dagar sedan) @ Överkörmästaren
Tackarrrrr!!
av Strömgränsreferensen, Saturday, November 17, 2018, 10:05 (2365 dagar sedan) @ 53 Wadsten
Tackarrrrr!!
Ge inte upp Gustaf. Du har så mycket historia att ge, inte bara från ditt Roslagsbaneliv, du har ju ett fantastiskt personminne.
av Pelle i Västerås, Saturday, November 17, 2018, 16:19 (2364 dagar sedan) @ Strömgränsreferensen
Det där var bra :)
av Arne, Saturday, November 17, 2018, 21:39 (2364 dagar sedan) @ 53 Wadsten
Hej!
Hej Gustaf! Det är ju tråkigt att/om du måste lägga memoarplanerna på hyllan. Men det finns ju faktiskt ett annat sätt att bevara dina minnen till framtida generationer med järnvägsvänner.
Skulle du inte kunna spela in dina talade memoarer istället? Alternativt låta någon vän videofilma dig när du berättar dina minnen? Det skulle ju t.o.m. kunna vara så att du och någon gammal lokförarvän sitter ner vid ett bord och samtalar om din tid som lokförare med mera?
Jag tror att om någon kunde hjälpa dig med en sådan här ljudinspelning – eller eventuellt en videofilmning – av dina minnen så skulle det underlätta för dig. Om dessutom någon kunnig järnvägare kunde göra en 'djupintervju' med dig skulle mycket vara vunnet. Tänk på saken! :-)
av Jeff, Monday, November 19, 2018, 23:30 (2362 dagar sedan) @ Arne
Kanske kan vara något för Tom_Alandh?