Ur A Erikssons annotationsbok 1 - 15 januari 1969 (Järnvägspersonal)
Januari -69
000/000 ton – tågvikt/bromsvikt
00.00/00.00 = tjänstgörings början\ankomsttid / avgångstid\tjänstgörings slut
/text/ - skrivet i boken, (text) – min kommentar.
Tåg 9774 går en dag (lördag?) endast till Lycksele
så då blir det till att köra tillbaka till Vännäs med 9779.
Växling mellan Storuman och Lycksele ger försening.
Tågen till/från Sorsele är korta, t ex 11:e, bara 2 ax. En BF?
17:e står Englund 264, men vad kan 264 vara? Kan T44 264 ha levererats?
Eller ett Ub som skjuter på?
Körs det timmer från Saxvattnet eftersom så pass många vagnar ställs/hämtas där under 1969?
7 jan
tåg 9780
Storuman 6.00, 4 ax, 20/10 ton, knr Hedkvist, lok T43 228
- Sorsele
tåg 9781
Sorsele, 8 min sen, 6 ax, 72/48 ton, knr Hedkvist, lok T43 228
- Storuman
8 jan temp -22/ -10
tåg 9775
Storuman 7.32, 18 ax, 164/103 ton, knr Hedkvist, lok T43 251
Gunnarn, 20 min sen/ , 16 ax, 147/86 ton
Lycksele, 30 ax, 232/144 ton
- Vännäs
9 jan temp -28/-10
tåg 9774
Vännäs 1.00, 58 ax, 632/387 ton, lok T43 217
Lycksele, 24 ax, 249/167 ton
- Storuman
11 jan temp -22
tåg 9780
Storuman 6.00, 8 ax, 78/73 ton, knr Hedkvist, lok T43 231
- Sorsele
tåg 9781
Sorsele, 2 ax, (1 st BF?), 18/13 ton, knr Hedkvist, lok T43 231
- Storuman
12 jan temp -33/-20
pass tåg 5653 Storuman 14.10 – Vännäs
13 jan temp -15
tåg 9774
Vännäs 1.00, 28 ax, 255/204 ton, knr Hellerstrand, lok T43 222
Lycksele, 45 min/40 min sen, 40 ax, 429/254 ton, /ren före Gustavsholm – Lycksele/
- Storuman 45 min sen
15 jan temp -16
tåg 9777
Storuman 6.30, 30 ax, 254/162 ton, knr Masen, lok T43 231
Vilhelmina, /10 min sen, 46 ax, 331/260 ton
Saxvattnet, 10 min/45 min sen, 42 ax, 442/263 ton
Dorotea, 45 min/60 min sen, 42 ax, 505/341 ton
- Hoting
tåg 9778
Hoting, 20 min sen, 26 ax, 226/213 ton, knr Masen, lok T43 232
Dorotea, 25 min/50 min sen, 26 ax, 238/215 ton, /5 min utanför/
Vilhelmina, 48 min/35 min sen, 16 ax, 147/63 ton
- Storuman, 15 min sen