Ur A Erikssons annotationsbok 16 - 30 juni 1969 (Järnvägspersonal)
16 jun
tåg 9777
Storuman 7.30/85 min sen, /9774/,(som 4 jun), 40 ax, 374/186 ton, knr Hedkvist, lok T43 230,
Lövliden, 10.05-10.23, 28 ax, 363/159 ton
Vilhelmina, 95 min/80 min sen, 14 ax, 154/98 ton, (??)
Meselefors, 75 min/90 min sen, /möte 5452/
Saxvattnet, /93 min sen, 22 ax, 258/152 ton
Dorotea, 93 min/58 min sen, 20 ax, 234/134 ton
- Hoting, 60 min sen
tåg 9778
Hoting, 20 min sen, 66 ax, 609/472 ton, knr Hedkvist, lok T43 227
Dorotea, 22 min/24 min sen, 36 ax, 397/283 ton
Meselefors, 25 min/35 min sen, 32 ax, 351/247 ton
Vilhelmina, 35 min/15 min sen, 40 ax, 262/206 ton
- Storuman, 10 min sen
17 jun
tåg 9775
Storuman 7.32, 48 ax, 333/273 ton, knr Hedkvist, lok T43 210,
/koppl Storuman-Lycksele T43 227 lokf Gabriel/
Långselberget, -8.58, 46 ax, 278/227 ton
Blåviksjön, 54 ax, 417/312 ton
Lycksele, 76 ax, 596/436 ton, /koppl Lycksele-Vännäs T43 251 lokp Forsmark o Björkén/
Vindeln, /25 min sen, /lokomotor tillkopplad/
Tvärålund, /möte 5512/
- Vännäs, 45 min sen
18 jun
tåg 9774
Vännäs 0.35/62 min sen, 54 ax, 539/280 ton, lok T43 251, /invänta 6280/
Tväråbäck, 60 min/80 min sen, /förbig 94/
Vindeln, 86 min/105 min sen
Lycksele, 98 min/75 min sen, 40 ax, 368/236 ton, (Här inträffade ett mindre missöde
på bangården i Lycksele. enl rapport nedan)
- Storuman, 65 min sen