Ur A Eriksson annotationsbok 1 - 15 januari 1970 (Järnvägspersonal)
Januari -70
000/000 ton – tågvikt/bromsvikt
00.00/00.00 = tjänstgörings början\ankomsttid / avgångstid\tjänstgörings slut
/text/ - skrivet i boken, (text) – min kommentar.
2 jan temp -20
tåg 9777
Storuman 6.30, 12 ax, 165/61 ton, knr Lundberg, lok T43 228
Vilhelmina, 50 ax, 404/277 ton
Meselefors, /95 min sen, 54 ax, 667/404 ton, /möte 5452/
Dorotea, 95/45 min sen
- Hoting, 45 min sen
tåg 9778
Hoting, 45 min sen, 66 ax, 460/359 ton, knr Lundberg, lok T43 233
Dorotea, 45/45 min sen, 32 ax, 259/210 ton
Vilhelmina, 45/30 min sen, 16 ax, 137/100 ton
- Storuman, 20 min sen
10 jan temp -19
tåg 9780
Storuman 6.00, 22 ax, 125/89 ton, knr Hedkvist, lok T43 233
Blattnicksele, 2 ax, 17/13 ton, (20 ax hit!)
- Sorsele
tåg 9781
Sorsele, 10 ax, 118/96 ton, knr Hedkvist, lok T43 233
Lomselenäs, /30 min sen, 24 ax, 328/204 ton
- Storuman, 35 min sen
14 jan temp -18
tåg 9777
Storuman, 6 ax, 51/26 ton, knr Hedkvist, lok T43 233
Vinlidsberg, 46 ax !, 269/224 ton
Vojmån, 5/40 min sen, 60 ax, 479/332 ton
Vilhelmina, 40/20 min sen, 42 ax, 465/304 ton
Dorotea, 30/5 min sen, 56 ax, 677/500 ton
- Hoting, 10 min sen
tåg 9778
Hoting, 7 min sen, 24 ax, 185/160 ton, knr Hedkvist, lok T43 228
Dorotea, /20 min sen, 12 ax, 102/74 ton
Vilhelmina, 30 ax, 228/205 ton
Vojmån, 10 ax, 118/98 ton
- Storuman
15 jan temp -18
tåg 9775
Storuman 7.30, 42 ax, 318/267 ton, knr Hedkvist, lok T43 219
Långselberget, 40 ax, 307/256 ton
Barsele, /22 min sen, 38 ax, 290/244 ton
Lycksele, 58 ax, 410/343 ton
- Vännäs