Två generationer i Kävlinge (Fordon: motorvagnar / dressiner)
[img]images/uploaded/202002281708105e5948fa88714.jpg[/img]X10 3110 (okänt tågnummer) och X7 225 + UB7X 4017 i tåg 1187 i Kävlinge 29 april 1983
[img]images/uploaded/202002281708105e5948fa88714.jpg[/img]X10 3110 (okänt tågnummer) och X7 225 + UB7X 4017 i tåg 1187 i Kävlinge 29 april 1983
[img]images/uploaded/202002281708105e5948fa88714.jpg[/img]X10 3110 (okänt tågnummer) och X7 225 + UB7X 4017 i tåg 1187 i Kävlinge 29 april 1983
Skånska X10 i originalfärgen med det lila fältet är faktiskt en design som jag saknar; det hade varit kul med ett sådant sätt bevarat. Fast det är ju alltid det där, vad gör man egentligen med ett pendeltåg i museala sammanhang...
Båda enheterna filmade undertecknad samma år på Malmö C med lånad utrustning innan denna ombyggdes där lokalstationen då låg till vänster om banhallen räknat ifrån norr.
tobbe
[img]images/uploaded/202002281708105e5948fa88714.jpg[/img]X10 3110 (okänt tågnummer) och X7 225 + UB7X 4017 i tåg 1187 i Kävlinge 29 april 1983
Tjusig bild!
Det riktigt strålar om representanten för "den nya tiden" medan vi kan ana att de gamla trotjänarna sjunger på sista versen...
/TKO
Trevligt! Då var det bara en dryg månad kvar för trafiken med X7 Kävlinge-Furulund-Lomma-Malmö. Jag var 11 år gammal då men är glad att jag redan börjat fotografera så det blev en del X7-bilder (som jag i någon framtid ska försöka visa). Och persontrafiken med uppehåll i Lomma och Furulund ska ju, om det går som planerat, återupptas i december.
/ GNl
Skånska X10 i originalfärgen med det lila fältet är faktiskt en design som jag saknar; det hade varit kul med ett sådant sätt bevarat. Fast det är ju alltid det där, vad gör man egentligen med ett pendeltåg i museala sammanhang...
Här ser man lite bättre hur snygga skånska X10 var i originalfärgerna.
X10 3105 i Kävlinge 29 april 1983[img]images/uploaded/202003011619265e5be08e188b7.jpg[/img]