Oxelösund 1983 (Fordon: motorvagnar / dressiner)
När det fortfarande var persontrafik Flen - Oxelösund ses här X22 13 och X21 7 i Oxelösund 13 maj 1983
När det fortfarande var persontrafik Flen - Oxelösund ses här X22 13 och X21 7 i Oxelösund 13 maj 1983
Återigen, tack Stig för fina bilder!
Hur var det med persiontrafiken sista året, Flen - Oxelösund var den reducerad till ett minimum?
Återigen, tack Stig för fina bilder!
Hur var det med persiontrafiken sista året, Flen - Oxelösund var den reducerad till ett minimum?
Taget ur minnet så gick det ett tåg i veckan till Oxelösund på slutet. Var det inte t o m så att det gick ett tåg upp från Norrköping som gick Nyköping-Oxelösund?
Det gick ju X21 kring Norrköping vid den här tiden.
När det fortfarande var persontrafik Flen - Oxelösund ses här X22 13 och X21 7 i Oxelösund 13 maj 1983
Läckert! X22 13 finns hos FSVJ som X21 9 medan X21 7 ska finnas hos GBBJ.
... Hur var det med persontrafiken sista året, Flen - Oxelösund var den reducerad till ett minimum?
Flen-Nyköping "nedväxlades" den till koncessionståg 1983-05-29 och nedlades helt 1985-04-01 (Obs detta udda datum). Bussförbindelse Eskilstuna-Nyköping funnits redan tidigt: Före länstrafiktiden med två skilda bolag, byte i Malmköping.
P-trafiken Nyköping-Oxelösund nedlades 1986-06-01. Båda ändringarna skedde förstås i samarbete med Länstrafiken. Givetvis hade TGOJ mer sådant, t ex en tids "köpta" dagpendlingståg på avsnittet Flen-Eskilstuna.