God jul! (Fordon: motorvagnar / dressiner)
En god jul önskas alla järnvägshistoriker i forumet med denna bild från januari 1999. Även om det inte är en jättegammal bild är det ändå historia nu...
Y1 1366 saktar in vid Österängs hållplats.
av Heller, Thursday, December 24, 2020, 18:54 (1431 dagar sedan)
En god jul önskas alla järnvägshistoriker i forumet med denna bild från januari 1999. Även om det inte är en jättegammal bild är det ändå historia nu...
Y1 1366 saktar in vid Österängs hållplats.
av Överkörmästaren, Thursday, December 24, 2020, 19:03 (1431 dagar sedan) @ Heller
En god jul önskas alla järnvägshistoriker i forumet med denna bild från januari 1999. Även om det inte är en jättegammal bild är det ändå historia nu...
Y1 1366 saktar in vid Österängs hållplats.
Ja den bilden gillar jag! Hm, inte den snyggaste färgsättningen på dessa vagnar. Utöver originalet tror jag egentligen bara att det var pågatågs-färgerna som dessa var någorlunda snygga i!
av Nils-Eric Sääf, Friday, December 25, 2020, 10:10 (1431 dagar sedan) @ Överkörmästaren
Ett mycket berest fordon. Har väl rullat på de flesta spår.
av Karlsson, Friday, December 25, 2020, 16:07 (1430 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf
Ett mycket berest fordon. Har väl rullat på de flesta spår.
Just 1366 var så pass berest att den till och med hamnade i Nora har jag för mig. Någon annan lyckades ta sig till Svanskog. Fordonstypen i sig har nog lyckats ta sig till nästan alla normalspårsbanor som funnits i landet under deras livstid, någon var väl bara ett fåtal meter från att hamna på Lidingöbanan dessutom.
De som exporterades blev ju beresta de med.
av Gunnar Lilienberg, Friday, December 25, 2020, 18:46 (1430 dagar sedan) @ Karlsson
Ett mycket berest fordon. Har väl rullat på de flesta spår.
Just 1366 var så pass berest att den till och med hamnade i Nora har jag för mig. Någon annan lyckades ta sig till Svanskog. Fordonstypen i sig har nog lyckats ta sig till nästan alla normalspårsbanor som funnits i landet under deras livstid, någon var väl bara ett fåtal meter från att hamna på Lidingöbanan dessutom.
De som exporterades blev ju beresta de med.
Fordonstypen har till och med besökt Gullmarsplans tunnelbanestation i samband med en demonstrationskörning där man lobbade för att använda Stockholms industrispår för persontrafik.
av Calle Wickberg, Friday, December 25, 2020, 19:11 (1430 dagar sedan) @ Karlsson
Ett mycket berest fordon. Har väl rullat på de flesta spår.
Just 1366 var så pass berest att den till och med hamnade i Nora har jag för mig. Någon annan lyckades ta sig till Svanskog.
Det stämmer att det var 1366 som kördes till Nora.
Till Svanskog torde det ha varit 1276.