Vaggeryd - 1988
Trevlig bild! Vet du när på året den är tagen?
Det ser ut att vara infarten från Jönköping.
Är det en Y1 vid plattformen?
Loket kan jag inte identifiera, är det en T43? De var vanliga i godstågen.
/Olof
Vaggeryd - 1980
Tkl fick springa en del för att lägga om klotväxlarna vid tågmöte:
Vaggeryd - 1980
Bilden är tagen 16 maj
Vaggeryd - 1980
Tkl fick springa en del för att lägga om klotväxlarna vid tågmöte:
Och du fick med kartan på stationen som av okänd anledning bara har med 3/4 av Hjortsjön.
/Olof
Vaggeryd - 1988
Loket kan jag inte identifiera, är det en T43? De var vanliga i godstågen.
/Olof
Det var T43 som fanns i Nässjö. Det skulle dröja ytterligare några år innan T44 dök upp där.
Hälsar Bengt Hultin som vid tiden för fotot var lokledare för området.
Vaggeryd - 1988
Alltid lika trevligt med en bild med lite miljö.
En kabeltrumma sskytar fra på lastkajen. En stor rackare.
En liten röd bil. Peugot 304?
Samt ett gäng snygga belysningsmaster med sin böjda topp.
Vaggeryd - 1988
Jag tror på Citroen GS.
Fin bild från före skatebordsramper, klottrare & vandaler infekterat tillvaron och tillfälligt eller långvarigt pausade verksamheter kunde stå orörda tills de behövdes igen.
Vaggeryd - 2021
Tack för den fina bilden! Jag bor ju sedan 13 år i Vaggeryd, ca 2-300 meter från fotoplatsen så jag tog en kort promenad och förevigade hur en liknande vy ser ut idag denna gråmulna dag den 9/11 2021. (Jag kunde inte ta mig till samma fotoplats p.g.a det då skulle blivit otillbörligt spårspring)
I ursprungsbildens högerkant skymtar nedanstående hus, är detta en banvaktstuga eller inte?
(Banvakt.se om saken)
Vaggeryd - 1988
Jag tror på Citroen GS.
Fin bild från före skatebordsramper, klottrare & vandaler infekterat tillvaron och tillfälligt eller långvarigt pausade verksamheter kunde stå orörda tills de behövdes igen.
OT: Skateboardramper kom till Sverige i slutet av 70-talet, och som jag för övrigt inte förstår hur sådana kan infektera tillvaron.
Hälsningar från skateboardåkare i nedre medelåldern.
Underbar miljöbild för övrigt, inte mycket som är sig likt där idag.
Vaggeryd - 1988
Jag som dessutom tävlat lokalt i att åka ramp upplever det mer som att rampernas(ej pool) intåg gjorde sig mer närvarande under mitten och andra sidan av 1980-talet. Hur det var i storstäderna vet jag ej mer än att 1970-talets skateboard uteslutande var smala (typ smal downhillbräda) som absolut inte dög att åka ramp på. Först under 1980-talet kom de brädor som dagens brädor är en utveckling av.
Vaggeryd - 1988
Jag som dessutom tävlat lokalt i att åka ramp upplever det mer som att rampernas(ej pool) intåg gjorde sig mer närvarande under mitten och andra sidan av 1980-talet. Hur det var i storstäderna vet jag ej mer än att 1970-talets skateboard uteslutande var smala (typ smal downhillbräda) som absolut inte dög att åka ramp på. Först under 1980-talet kom de brädor som dagens brädor är en utveckling av.
Ett OT till från mig sen släpper jag skateboard historia, har inte med forumet att göra. Pool ramper kom väl bra mycket senare till Sverige, i Sverige hade vi inte pooler av den modell som i USA då det var just vattentomma swimmingpooler som var dom pool-"ramper" man började åka i i USA. I Sverige byggde man skateboard pooler avsedda för skateboard från början.
Det fanns träramper lite överallt i landet redan sent 70-tal, oftast byggda genom privata initiativ, vi byggde själv ett antal små och en stor på en nedlagd tennisbana i min barndomsstad. Min 10 år äldre bror och hans kompis hade var sin Alva bräda redan 1978 och som var brädor för att åka ramp, själv fick jag sen ärva brosans Alva bräda när jag började åka i slutet av 80-talet när andra skateboardvågen kom, en fantastiskt skön bräda att åka på och med breda truckar.
Slut på OT för min del.
Vaggeryd - 1988
ja,det råkar vara min bil som kom med - en Citroen GS