tidningen Sidospår (Järnvägs- och Museiföreningar)
Varför innehåller denna tidning endast artiklar med anknytning till Sverige ?
Kan inte någon skriva om järnvägsstrejken i USA, Juli 1894 ??
Som professorn sa när jag var student: om boken man vill läsa inte finns får man skriva den själv
Sidospår såsom varande utgiven av svenska Järnvägsmusei Vänner har ingen anledning att skriva om annat än sådant som rör historiska svenska fordon och järnvägar.
Och letar men lite på nätet så finns det mängder av litteratur om amerikanska järnvägar.
SA
Sidospår såsom varande utgiven av svenska Järnvägsmusei Vänner har ingen anledning att skriva om annat än sådant som rör historiska svenska fordon och järnvägar.
Och letar men lite på nätet så finns det mängder av litteratur om amerikanska järnvägar.SA
Ja, låt oss slippa utländska inslag (och helst även sådant som rör modelljärnväg eftersom det finns en uppsjö av tidskrifter för den som är intresserad av det). En starkt bidragande orsak till att jag för många år sedan lämnade SJK (Svenska Järnvägsklubben) var att tidningen TÅG mer och mer handlade om allt annat än den svenska järnvägen.
Du har alltså fortfarande inte lärt sig formulera en enkel fråga. Men ok, jag ska göra ett undantag.
Denne någon kan ju vara du. Om du orkar. Om du tycker det är intressant. Om du känner att du kan offra lite tid på sånt och därmed bidra med något istället för att bara ställa en massa (ofullständiga) frågor här.
Du har alltså fortfarande inte lärt sig formulera en enkel fråga. Men ok, jag ska göra ett undantag.
Denne någon kan ju vara du. Om du orkar. Om du tycker det är intressant. Om du känner att du kan offra lite tid på sånt och därmed bidra med något istället för att bara ställa en massa (ofullständiga) frågor här.
Vad är en 'ofullständig fråga'?
/TKO
Medhålles reservationslöst! Jag lämnade också SJK efter att ha varit medlem i mer än 50 år sedan 1961. En av anledningarna var just det alltmer omfattande modelljärnvägsinnehållet, och även för mig ointressanta artiklar och dåvarande redaktörens ledare som alltid var skrivna i negativ anda.
Hälsningar
Torbjörn Jansson