Nu finns lösningen! (Forumet)
Citat från andra veckan av nya Järnvägshistoriskt Forum från december 2007; så här skrev Lasse M:
"[i]Jag har på alla forum som använt sig av denna forummodell upptäckt en tråkig sak. Om man efter att ha läst inlägg sen backar sig (med bakåtknappen) tillbaka till forumindex så hamnar man högst upp på forumindexsidan. Har man då varit inne och läst i inlägg långt ner på sidan så får man hela tiden när man återkommer till forumindexsidan skrolla sig ner till där man var. Blir väldigt jobbigt i längden, särskilt när man ska läsa ifatt efter en tids bortavaro från forumet.
Kanske finns det lösningar på detta fenomenet?[/i]"
Och jag kan glädja Lasse M med att det numer finns en lösning för alla oss Firefoxanvändare; dvs att man kan ladda ned en ny version av programvaran för My little forum vilken löser detta problem förutom att man får en del andra förbättringar och ny funktionalitet hos forumet.
På Postvagnen uppdaterade man till den här senaste programvaran för ett tag sedan och detta gjorde läsandet av trådarna väsentligt smidigare för även användare av Firefox. Nu ska man ha i minnet att Firefox andel av väbbläsarna är så hög - och i klart ökande enligt statistiken - att det faktiskt är av intresse även för ett forum som vårt järnvägshistoriska att underlätta även för andra än dem som använder Internet Explorer 7 eller betaversionen/skarpa versionen av IE8.
Men som sagt, det fordras lite extraarbete för ansvariga här i forumet eftersom man måste uppgradera MLF till senaste version. Dock verkar det inte ha varit alltför betungande för den som jag tror gjorde Postvagnsjobbet (troligen Göran B). Det kan kanske vara idé att fråga honom om de praktiska detaljerna.
Det är dessutom att märka att alla användare av IE7 inte kommer att få någon försämrad funktion av den här uppgraderingen av mjukvaran. Det är en win-win situation för alla alltså! :-)