Kör SkJ 28/7 (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Jan-Anders Wihrén, Sunday, August 28, 2022, 17:51 (782 dagar sedan) @ Överkörmästaren

Håller med om att det är en bra lösning, dock kan ju ”Dessa tåg är inte annonserade utåt” inte vara ett korrekt påstående när de en gång varit annonserade som ångtåg; det som avses är väl att körningen med rälsbuss inte är annonserad.


Nu tycker jag du är petig: Jan-Anders skriver ju att de är annonserade som inställda (ångtåg), men körs ändå med rälsbuss utan någon annonsering att de går (förutom lokalt på stationerna).


Japp, jag är petig, ett enda fel räcker för mig! ;-)

Men som sagt, det verkliga förfarandet är bra, dvs att det tåg som annonserats också verkligen dyker upp!

Alla som gjort förköp av biljett har dels fått e-post med förklaring, dels fått återbetalning av erlagt belopp. Även på hemsidan och på Facebook har lagts ut vad som gäller. Dessutom har vi ständig telefonjour (utom nattetid) alla dagar i veckan för den som vill ha mer information. De flesta som besöker oss vill åka ångtåg och därför har vi valt att "utåt" ställa in dessa (ång)tåg men ändå anordnat rälsbusståg i samma tåglägen och dessa rälsbusståg är inte annonserade "utåt".


Hela tråden: