Kinnekullebanan 1975 (Järnväg allmänt)
Jag lade i augusti ut En tur till Oslo 1975, returresan från Oslo slutade på kvällen 8 augusti i Uddevalla.
Nästa morgon 9 augusti 1975 skulle detta tåg ta oss mot Vänersborg och Herrljunga.
Tidtabellen där tågnummer och fordon är redovisade, det är 2363X på vänstra sidan som är vårt tåg.
I Öxnered kopplades Hc-loket med tillhörande personvagn av, oklart för mej hur den manövern gick till. Tåget har här passerat spårkorset med f d BJ och Hc:n är fortfarande framför X5:an. På bilden från Uddevalla ges intryck av att man placerat slutsignalerna på passvagnen som en förberedelse för rundgång och återvändande mot Uddevalla(?).
Nästa bild är i Herrljunga där vi ska byta till rälsbuss tillbaka mot Håkantorp och sedan mot Lidköping.
Y7 1205 i 2304Y Herrljunga-Lidköping stod sist i föregående tidtabellsuppslag.
Vedum
Vara
Stora Levene, jag har markerat att stationshuset inte fanns kvar i tidtabellsboken.
Smedtofta
Järpås
Lovene
Lidköping Esplanaden
Lidköping
Lidköping med vårt nästa tåg
Lokomotor i Lidköping
Källby
Blomberg
Trolmen
Hällekis
Forshem, ser möjligen ut att ligga kvar en rest av den smalspåriga linjen mot Gössäter och Skara till vänster i bilden.
Mariestad
Lyrestad
Hova
Gårdsjö
Finnerödja
Laxå, där vi lämnade rälsbussarna trots att dessa fortsatte till Hallsberg.
Istället steg vi på detta tåg för vidare resa till och tågbyte i just Hallsberg.
Bytet var gissningsvis föranlett av att vi skulle fortsätta söderut från Hallsberg till Skövde med tåg som inte stannade i Laxå och att rälsbusståget blev förbigånget av tåget på bilden och inte skulle hinna till bytet. Fortsättningen får jag dock återkomma till vid senare tillfälle.