Åtkomstproblem med mobilt bredband (Forumet)

av Conny Sernfalk, Tuesday, October 18, 2022, 18:32 (777 dagar sedan) @ Peter Bolin

Jag kan rapportera den glädjande nyheten att jag i dag (måndag) kan nå forumet via mobilt bredband från Tele2. Däremot fungerar det fortfarande inte via mobilt bredband från Hi3G Access (3). Dessutom upplever jag forumet som ganska segt när jag använder mobilt bredband. Det fungerar betydligt bättre när jag använder den fasta linan hemma.

Uppenbarligen är problemet med forumet kopplat till vilken typ av internetabonnemang man använder och vilken leverantör man har.

/Peter Bolin

Har nog inte med vilken leverantör man har. Jag har också Tele 2 och forumsidan har varit totalt nedstängd (beskedet = sidan kan inte nås) för mobilt bredband från samma dag uppgradering påbörjades.
Jag har vidtagit följande åtgärder utan något som helst resultat:
Kontaktat trafikchefen och leverantören
Rensat på allt minne
Uppgraderat allting som är möjligt att uppgradera, felsökt och kontrollerat Anti virus program.
Installerat om web läsare och prövat 2 olika (Google chrome och Samsung internet)
Prövat vid olika tidpunkter på dagar och dygn.

Alla andra web sidor fungerar utan anmärkning.
Mer kan jag nog inte göra. Jag tror mer på att det är något i uppgraderingen av sidan. Kanske det finns ett mörkertal av fler som inte kan skriva eller kontakta trafikchefen när sidan inte är möjlig att nås? Inte alla har tillgång till kompletterande fasta datorer.
Denna sida är trots allt inte livsviktig. Hade varit värre med att inte kunna nå sin bank t.ex. :-)

Hela tråden: