Med förlov sagt tror jag du övervärderingar din egen betydelse. Min kommentar var ingen direkt polemik gentemot dig utan fastmer ett frtsatt funderande om huruvida vagnar med flygbränsle är att betrakta som farligt gods, och huruvida tomma flygbränsle- tankvagnar är att betrakta som farligt gods.
För övrigt tog jag tydligen miste. Jag hade fått för mig att resgodsvagnar var inregistrerade under rubriken ”personvagnar” hos SJ. Men jag bedrog mig tydligen. Ledsen om jag tvingade dig till ett spydigt svar.
Men för fasen, "övervärderar din egen betydelse", vad är det för svammel. Vad skulle min eventuella betydelse öht ha med saken att göra? Jag svarade först angående din undran över att personvagn var inkopplad i tåget trots att där var tankvagnar inkopplade. Jag skrev inget om ifall tankvagnarna var att betrakta som farligt gods eller ej, fulla som tomma. Enbart att anledningen till att du ser en personvagn i tåget även om farligt gods skulle finnas med i tåget är att man låser vagnen istället för att koppla ur den.
På det svarar du något som jag inte alls förstår hur det hänger ihop med varken din tidigare undran om förekomsten av personvagn i tåget eller vad jag svarade dig angående det.
Nu skriver du att dit svar inte var riktat till mig utan ett allmänt funderande, ändå inledde du med ett Givetvis som ett svar till mig och avslutar med ett frågande, Eller?.
Att Bengt kunde åka med den dagen har väl inte att göra med mitt ursprungliga svar om att personvagnen låstes istället för att kopplas ur ifall farligt gods skulle medföras någon riktning eller delsträcka. Och nu börjar du svamla om polemik och spydiga svar. Var har jag varit spydig? Med förlov sagt tror jag du övervärderar din egen tolkningsförmåga? ;-)
Det började med ett svar angående personvagnens eventuella in- och urkoppling kontra låst vagn på Karlsborgsbanan när farligt gods medfördes, samt tips om att den ena bilden visar tåget redan i Karlsborg, då du skrev bilderna (plural) från Tibro då du kanske inte uppmärksammat att den ena bilden var från Karlsborg. Och nu har du lyckats dra iväg det hela till att blanda in min betydelse, polemik och spydigheter. Hur nu det gick till. Impressive.:-)