Tågsammansättningar ... Om slingrande trådar och rubriker (Fordon: allmänt)

av Jan-Anders Wihrén, Thursday, January 12, 2023, 12:13 (714 dagar sedan) @ Leif B

Själv tycker jag det är en del av charmen med ett sånt här forum att trådar kan dra iväg i olika riktningar, i detta fall med en riktigt bra historia som Bengt berättade - och där jag blev nyfiken på hur det slutade. En historia som berättade både om Z65 i persontågstjänst (om än inte på Falsterbobanan) men också om en tid då man ansträngde sig och improviserade för att resenärerna skulle komma fram, istället för att skicka ett sms och erbjuda återbetalning av biljetten för att man inte kom dit man skulle.

Dock tycker jag det att man då bör anpassa rubriken så att det framgår att tråden tagit en ny riktning. Tycker jag.

Absolut är det väldigt givande med utvecklingar i ett ämne åt olika håll men det står ändå såhär i reglerna för detta forum:
"Vill du byta inriktning eller utvidga ämnet starta då en ny diskussion". Det finns säkert en anledning till denna regel. Det går ju alltid att hänvisa till en annan diskussion som har viss beröring men den nya och kanske går det också att länka dit. Dock menar jag att en mindre utsvävning kan vara bra utan att starta en ny diskussion men ibland tenderar trådarna att hamna långt ifrån det ursprungliga ämnet.

Hela tråden: