Hej,
i september 1969 revs linjeväxlarna i Växjö- och Hultsfredsändarna av Gårdveda och infartskurvorna baxades om något. Tittade just i kurvkorten, intressant lösning. Som man ser på JöL:s bild hade spår 2 också rivits.
VHVJ rev ett antal växlar i Gårdveda som återanvändes i Spångenäs (och tidigare till Hultanäs? minns inte...). Spångenäs var i alla fall april 1989.
1990 revs Järnforsen-(Gårdveda), det var väl OBJ som gjorde det.
1999 flyttades den växel som delade spår 3 och 4 på JöL:s bilder ut i "linjespåret" för att återskapa spåranslutning till 'sidan' i Gåv.
Våren 2003 (eller hösten 2002?) flyttades sedan den enda kvarliggande växeln i Vetlandaänden till ny förgrening mellan spår 3 och 4. Den vändes 180 gr. Det blev väl inte helt spårgeometriskt lyckat/snyggt och är inte färdigt heller, även om vi hade god nytta av sidospåren i Gårdveda i uppstartsåren 2004-2005. Med lite bax och upprensning ska det bli hyfsat i alla fall, återstår väl att se när det hinns med...
Ska rita en skiss vid tillfälle.
Tack JöL (och alla andra) för alla härliga bilder, mycket kul att se när man planerar arbeten och förbättringar (sparas i SH-CBA:s arkiv).