Några sistadatum för Karlsborgsbanan. (Arkiv/forskning/litteratur)
Då har jag kollat SMoK tidtabellsarkiv och SMoK sista körning på Karlsborgsbanan var en beställningsresa Tibro-Liseberg-Tibro 2008-03-15 för en förening i Tibro. Tåget hämtade passagerarna i Tibro, tog dem till Liseberg och körde sedan tillbaka till Tibro på kvällen. Den sista vagnuttagningen med resande Skövde-Tibro-Skövde var alltså 2008-03-15 och den var beviljad mellan kl 19.15 och 20.55. Enligt loggbok som jag för väldigt noga avgick vagnuttagningen från Skövde kl 19.26 och verklig ankomst Skövde var kl 20.28. Detta var alltså den tid som vut:en stannade i Skövde och sedan tar det alltid några minuter innan den muntligt anmälts avslutad till fjtkl så om någon gräver i arkivhandlingar hos trafikledningen kan möjligen ett något senare klockslag hittas där. Passagerarna steg av i Tibro men någon enstaka kan förmodligen ha åkt med tillbaka till Skövde. Jag har inte de verkliga klockslagen i Tibro och eftersom jag vill minnas att någon enstaka resenär åkte med tillbaka till Skövde så kan vi sätta 2008-03-15 kl 20.28 som sluttidpunkt för persontrafiken på Karlsborgsbanan. En kortare tid därefter verkställdes beslutet om upphörande av underhåll.
Den sista körningen på hela Karlsborgsbanan som jag hittat i SMoK arkiv ägde rum 2003-05-31 med sista tåg nummer 23607 som avgick Karlsborg kl 18.01 (tdt kl 18.00) och ankom Skövde kl 18.57 (tdt kl 19.05).