Björn Alnebos Roslagsbanebilder – del 36 (Bana)
Det kan väl passa bra med en ny omgång av Björns förnämliga bilder från Roslagsbanan så här i midsommartid. Dessutom var jag ute en dag i början av juni för att komplettera med nytagna bilder från området. De är placerade i ett svarsinlägg.
Länkar till mina tidigare bildvisningar från Roslagsbanan.
YP 886 vid Djursholms Ösby 1973. Parktåg mot Stockholm och Näsbypark står inne vid stationen.
YP 886 vid Vikingavägen 1973.
YP 886 vid Djursholms torg 1973.
YP 886 vid Djursholms Ösby 1973. Trevlig bild med resande mot Eddavägen på väg från Parktåget mot Näsbypark på spår 2 och med resande från Eddavägen på väg till Parktåget mot Stockholm Ö på spår 3.
Okänd X2p + okänd passvagn + okänd X3p vid Näsbypark ca 1970. Kan forumexpertisen reda ut vilka fordonsindivider det handlar om?
Okänd X3p + okänd passvagn + okänd X2p vid Näsbypark ca 1970. Samma tåg sett från andra hållet.
Okänd X3p + okänd passvagn + okänd X2p vid Näsbypark ca 1970. Ytterligare en bild som även visar rundgångsspåret.
Okänd X3p vid Näsbypark ca 1970.
Okänd X3p + okänd passvagn + okänd X2p vid Näsbypark ca 1970.
Okänd X3p vid Näsbypark ca 1970. Hoppas att ingen misstycker att jag visar samtliga Björns bilder i olika vinklar tagna vid samma tillfälle.
Det var månadens omgång.
Hälsningar
Peter Bolin