Dg 364 bör vara Du 364. (Järnväg allmänt)
Ja, det gäller att vara korrekt på Forumet annars kommer piskrappen omedelbart från de alltid bättre vetande petimetrerna när det gäller t ex väsentligheter som t ex littera och då själva bilden har en underordnad betydelse.......:-D :-D :-D :-D ! F´låt, nu var jag lite elak ;-)! Då det enligt eminente Thomas Tell var en sovvagn med efter loket så var det säkert ett mer långväga tåg! Dock kan den ju vara en vagntransport!
Du får vara elak eftersom jag glömde att berömma dig för den fina bilden på tåget med Dg/Du som dragkraft och även de i inlägget med Xoa5 och Ra. Får ta på mig skämsmössan. :-( :-( Fortsätt visa de du har och vill lägga ut från en intressant tidsperiod.
Det som gjorde mig mest nyfiken på litterat var att jag innan kontroll hade i bakhuvudet att de flesta stål Dg redan blivit Du 1958. Hade ju varit lite sensationellt om en av de få kvarvarande fångats på bild med persontåg i Björnlunda.
Björnlunda av idag är i alla fall förändrat mot då men jag tror att huset bakom D 364 finns kvar. Nu är det bara en sk "krysstation" där tågen kan byta mellan upp- respektive nedspår.