SJ logga på 90-tals plagg, X2000?, bild! (Historiskt material)
På Facebook finns en liten bildkavalkad med Sjs uniformer. Bland kommentarerna kanske du finner svar på din fråga: Facebook
Hej.
Jag tackar för tipset men då jag inte är så förtjust i Facebook så vill jag inte gå in där.
I övrigt tänkte jag att denna typ av forum kunde användas för den här typen av frågor och förhoppningsvis få lite hjälp på traven. Kan det vara så att 90-talet är lite för modernt för detta forum eller att jag är ute i fel årstid kanske då jag upplever att många håller lägre profil under sommaren, vilket oftast även gäller mig.
Böcker i all ära men jag hade gärna sett att det funnits en hemsida med all denna info om SJ:s uniformering och gärna EJ:s också. Tar gärna emot tips där också om det finns någon bra sådan.
Även om jag inte läser böcker så mycket så är det inte omöjligt att jag kanske köper dom uniformsböcker som den första personen som svarade på ursprungsinlägget arbetar på då dom verkar väldigt intressanta för mig som uniformsintresserad.
Jag har fått fram lite info i fotodatabasen hos Digitalt museum, bl a att SJ hade olika färger på personalens uniformsvästar på den här tiden beroende på vilken tågtyp man jobbade på. Tyvärr saknas det årtal i infon för många objekt.
Dom flesta här vet säkert vilka kläder jag avser men det kanske hade varit lättare att svara om jag illustrerat inlägget så jag ska vara lite snäll nu och bifogar därför en bild. Slipsen är jag osäker på om den är korrekt i det här fallet men det hade jag tänkt fråga om senare också men vi får se hur jag gör där.
Jag upplever inte min fråga som särskilt komplicerad så om någon vet svaret får ni gärna delge det här, om inte så får jag söka vidare på annat håll.
Tack för dom insatser ni gör för järnvägshistorien och ha det bra.