RB: Vagntjänsten på Stockholm Östra på 1980-talet berättar (Järnväg allmänt)

av Bobo L, Saturday, October 28, 2023, 22:05 (492 dagar sedan)

Jag fick på skallen förra gången jag länkade något från RB under tidig Jura (ja, jag vet misstaget) men jag testar att göra något liknande igen.

Berättelsen:

https://gullregn.se/gullregn/folkbildning/stockholm-o/?fbclid=IwAR30xfM-PEy9MbKsb5e2Oxr...

Några kommentarer till berättelsen:

https://gullregn.se/roslagsbanan-kommentar/okategoriserad/#comment-25

Hjälm på!

Bobo reprislänkar

av Överkörmästaren, Sunday, October 29, 2023, 12:54 (491 dagar sedan) @ Bobo L

Jag fick på skallen förra gången jag länkade något från RB under tidig Jura (ja, jag vet misstaget) men jag testar att göra något liknande igen.

Berättelsen:

https://gullregn.se/gullregn/folkbildning/stockholm-o/?fbclid=IwAR30xfM-PEy9MbKsb5e2Oxr...

Några kommentarer till berättelsen:

https://gullregn.se/roslagsbanan-kommentar/okategoriserad/#comment-25

Hjälm på!

Tja, kan man läsa SPÅR 19xx och Svenska lokomotorvagnar ’82 om och om igen så kan man väl göra det med dina länkar också! Sen vet jag inte om läsekretsen här är så glömsk att du måste påminna så ofta :-P

RB: Vagntjänsten på Stockholm Östra på 1980-talet berättar

av Göran Kannerby, Sunday, October 29, 2023, 13:22 (491 dagar sedan) @ Bobo L

Och innan man kommit på att lägga räler på vägen var Jarlabanke igång.

Tack för lästipsen!

:-)

Bobo reprislänkar

av Bobo L, Monday, October 30, 2023, 14:07 (490 dagar sedan) @ Överkörmästaren

Tja, kan man läsa SPÅR 19xx och Svenska lokomotorvagnar ’82 om och om igen så kan man väl göra det med dina länkar också! Sen vet jag inte om läsekretsen här är så glömsk att du måste påminna så ofta :-P

Möööh..? Jag kollade ju med sökfunktionen om jag hade skrivit nått om det innan, men tji träff.

Har du länken till mitt förra (och förrförra? :-P ) inlägg om samma sak så vore det kul att läsa vad jag skrev de gångerna!

Större delen av skallens hjärnkapatet (den är iofs inte stor) ägnas åt sånt som ger inkomster, så sånt här är lixom mera pausmusik i det större flödet.

Men rent allmänt är det skittråkigt att 90 % tekniska spörsmål. Utan personalen som gör jobbet i, på, under, över, framför, bakom, före och efter blir det inte många tåg körda. Mer fokus ditåt, tack! :)

Så, langa upp allehanda länkar om folklivet kring järnvägen!

av Bobo L, Monday, October 30, 2023, 14:13 (490 dagar sedan) @ Göran Kannerby

Och innan man kommit på att lägga räler på vägen var [link=https://www.runriket.se/sv/artiklar/jarlabankes-bro/]Jarlabanke[/link] igång.

Tack för lästipsen!

Ja, jo, i nån av postvagnarna konkluderades ju att jag ju varit utsättare när Jarlabankes bro byggdes. Tja, man kommer ju inte ihåg alla uppdrag man varit på.

Fh, öktp, R, ph, inryckning, perpendikel, ramptal, kaffe :)

Cirkel vänster, cirkel höger!

Bobo reprislänkar

av Överkörmästaren, Monday, October 30, 2023, 15:22 (490 dagar sedan) @ Bobo L

Möööh..? Jag kollade ju med sökfunktionen om jag hade skrivit nått om det innan, men tji träff.

Har du länken till mitt förra (och förrförra? :-P ) inlägg om samma sak så vore det kul att läsa vad jag skrev de gångerna!

Jo jag vet att du älskar att läsa dina egna inlägg men för oss andra är det ju egalt om det är du eller någon annan som länkar :-D

Jag vill minnas att det var signaturen ”Anders Larsson” som lade ut länken förra gången för knappt ett år sedan!

av Ola Almquist, Monday, October 30, 2023, 15:34 (490 dagar sedan) @ Bobo L

Tack för lästipsen!

Ja, jo, i nån av postvagnarna konkluderades ju att jag ju varit utsättare när Jarlabankes bro byggdes. Tja, man kommer ju inte ihåg alla uppdrag man varit på.

Nej, det var här.

Det kan i och för sig ha nämnts i någon postvagn också men då jag inte följer eller har följt dessa har jag inte samma koll.

av Göran Kannerby, Monday, October 30, 2023, 20:40 (490 dagar sedan) @ Bobo L

Tack för lästipsen!

Fh, öktp, R, ph, inryckning, perpendikel, ramptal, kaffe :)

Cirkel vänster, cirkel höger!

Fast Jarl hade bara lärt sig att bygga rakt, inga kurvor där inte.

Bobo reprislänkar. Tack för reprislänk!

av Leif B, Monday, October 30, 2023, 21:52 (490 dagar sedan) @ Överkörmästaren

Jo jag vet att du älskar att läsa dina egna inlägg men för oss andra är det ju egalt om det är du eller någon annan som länkar :-D

Jag vill minnas att det var signaturen ”Anders Larsson” som lade ut länken förra gången för knappt ett år sedan!

Jo, jag är tillräckligt glömsk för att verkligen uppskatta den reprislänken! Nu känns det fantastiskt att ha fått uppleva den världen, visserligen några år senare men precis innan den försvann.

Bobo reprislänkar. Tack för reprislänk!

av Anders Wejryd, Tuesday, October 31, 2023, 10:44 (489 dagar sedan) @ Leif B

Instämmer.

Bobo reprislänkar

av Per Lind, Wednesday, November 01, 2023, 09:44 (488 dagar sedan) @ Överkörmästaren

Du har inte tänkt på att det finns nytillkomna läsare som inte sett inlägget tidigare?
Söka kan man men om man inte vet att man skall söka på något så är det svårt att söka.
Har Du läst inlägget tidigare, hoppa över och låt oss andra läsa inlägget.
-Per