Uppdateras inte. Nytt forum finns nu. (Järnväg allmänt)

av BJ, Wednesday, December 20, 2023, 09:08 (337 dagar sedan) @ K Lemming

Kan hoppas att nya mjukvaran löser detta problem när forumet blir uppdaterat.

Denna forumprogramvara kommer inte att uppdateras. Dessutom att stängas i januari!
Vi har ju fått en ny forumprogramvara som är igång! Fungerar mycket bra, men inte lika överskådlig tyvärr.
Mycket få har hittat dit ännu!?
Här:
https://jvmv2.se/phpbb/index.php

"Inte lika överskådlig" är ett understatement. Personligen gillar jag inte alls den forumtypen, funkar på inte så aktiva forum som t.ex Smalspårsfrämjandet. Men jag har varit med på några forum med hyfsat hög aktivitet som använde sig av den nya forumtypen och det var ingen höjdare. Svåröverskådligt och särskilt då att se vilka inlägg man har läst samt även vilka nya inlägg som tillkommit. Här ser man det snabbt och smidigt genom färgen på inläggen. Så jag är tveksam om jag kommer att "hitta dit". Kommer säkert att läsa där då och då men långt ifrån lika mycket som nu. Här kan man hyfsat snabbt scrolla igenom och snabbt se vad nytt som tillkommit som är av intresse eller nytillkomna svar i intressanta trådar.

Men. Det fungerar ganska så med att direkt gå till "Snabblänkar" och se exempelvis olästa länkar. Osv.
[image]

Hela tråden: