Nya forumet (Järnväg allmänt)

av Micael Lindgren, Thursday, December 21, 2023, 20:40 (301 dagar sedan)

Jag kan inte logga in på nya forumet, kan jag inte använda min nuvarande login?

Jag har provat att skapa en ny också men det gick inte det heller.

Någon som vet hur man ska göra?

Nya forumet

av Gunnar Lilienberg, Thursday, December 21, 2023, 20:43 (301 dagar sedan) @ Micael Lindgren

Jag kan inte logga in på nya forumet, kan jag inte använda min nuvarande login?

Jag har provat att skapa en ny också men det gick inte det heller.

Någon som vet hur man ska göra?

Du måste skapa ett nytt konto och invänta besked från moderator att kontot är öppnat för användning.

Nya forumet

av Micael Lindgren, Friday, December 22, 2023, 06:45 (301 dagar sedan) @ Gunnar Lilienberg

Jag kan inte logga in på nya forumet, kan jag inte använda min nuvarande login?

Jag har provat att skapa en ny också men det gick inte det heller.

Någon som vet hur man ska göra?


Du måste skapa ett nytt konto och invänta besked från moderator att kontot är öppnat för användning.

Det står bara: Verifieringskoden du angav var felaktig.

Nya forumet

av z750asn, Friday, December 22, 2023, 11:28 (301 dagar sedan) @ Micael Lindgren

Jag kan inte logga in på nya forumet, kan jag inte använda min nuvarande login?

Jag har provat att skapa en ny också men det gick inte det heller.

Någon som vet hur man ska göra?


Du måste skapa ett nytt konto och invänta besked från moderator att kontot är öppnat för användning.


Det står bara: Verifieringskoden du angav var felaktig.

Det är den verifieringskoden med Recaptcha som man får upp och skall skrivas av.
Den går att ladda ny om man har svårt att tolka de bokstäver och siffror som anges.
Innan man kommit förbi detta steget så skapas inget konto.

Nya forumet

av Hans Persson, Friday, December 22, 2023, 19:20 (300 dagar sedan) @ z750asn

Verifieríngskoden var ganska svårläst, det var diverse streck som förvirrade lösningen av bokstäverna.Men jag lyckades på andra försöket.

Nya forumet

av Granis, Friday, December 22, 2023, 20:18 (300 dagar sedan) @ z750asn

Ett problem i sammanhanget jag upptäckte var var verifieringskoden hamnade när man svarade s a s. I vilken ruta då. Min hamnade i rutan för (min) mejladress, varför det jag knappade in hamnade bakom min mejladress. Typ "...@yahoo.comj65yfhd". Slutsatsen då blev att inloggning inte gick p g a "ogiltig mejladress" (eller nån annan datateknisk formulering) Det gäller att ha koll på det alltså. Det också...


/ L G :-|

Nya forumet

av O Magnus, Sunday, December 24, 2023, 09:24 (299 dagar sedan) @ Micael Lindgren

Den där koden var verkligen besvärlig, det gick ju inte att veta om diverse punkter och annat skiljeteckensliknande skulle tas med eller inte. Jag kontaktade admin, och blev uppmanad att fortsätta försöka. Det är bara bokstäver och siffror som ska anges.

Nya forumet

av Stefan Skoglund, Thursday, December 21, 2023, 21:12 (301 dagar sedan) @ Micael Lindgren

Du skapar ett konto med angivande av lösenord och accept av reglerna.
Därefter kommer ett bekräftelsemail och efter admins accept kommer det en mail om detta.

Därefter är det 'Kör'

Nya forumet

av Bertil Bengtsson, Sunday, December 24, 2023, 23:47 (298 dagar sedan) @ Stefan Skoglund

Verifieringskoden var svår. Jag fick helt enkelt GISSA vad det var för tecken (C, E eller G), men jag lyckades gissa rätt. Men i övrigt var det precis som vanligt! Inloggning var redan ifylld, och fungerade.
Berra

Nya forumet

av Kjell Friberg, Monday, December 25, 2023, 14:09 (298 dagar sedan) @ Bertil Bengtsson

Jag har kört fast totalt vid försök att ansluta mig till det nya forumet, vad jag än gjorde resulterade det bara i olika felmeddelanden. nu återstår bara den sista möjligheten, att forumansvarig kopierar över mig från det ggamla till det nya forumet. I annat fall fr jag be att tacka för mig och den tid som varit.