Nya forumet mer fel. (Järnväg allmänt)

av Micael Lindgren, Friday, December 22, 2023, 06:47 (301 dagar sedan)

Det står bara Verifieringskoden du angav var felaktig när jag ska registrera mig.

Kan moderatorn hjälpa mig?

Nya forumet mer fel.

av K Lemming, Friday, December 22, 2023, 16:47 (301 dagar sedan) @ Micael Lindgren

Det står bara Verifieringskoden du angav var felaktig när jag ska registrera mig.

Kan moderatorn hjälpa mig?

Verifieringskod? Jag fick bara ett email om att mitt konto nu var aktiverat och att jag nu kunde logga in med mitt valda användarnamn och lösenord. Det var bara att logga in efter att mitt konto aktiverats av admin. Någon verifieringskod har jag varken fått eller behövt uppge.

Nya forumet mer fel.

av Ulf Broman, Tuesday, December 26, 2023, 22:34 (296 dagar sedan) @ K Lemming

Det står bara Verifieringskoden du angav var felaktig när jag ska registrera mig.

Kan moderatorn hjälpa mig?


Verifieringskod? Jag fick bara ett email om att mitt konto nu var aktiverat och att jag nu kunde logga in med mitt valda användarnamn och lösenord. Det var bara att logga in efter att mitt konto aktiverats av admin. Någon verifieringskod har jag varken fått eller behövt uppge.

Det har säkert löst sig för er, men när jag nyss registrerade mig så på sidan för registrering (alltså första sidan där man begär att bli medlem) så fanns det en sån där verifieringskod som visas (lite förvanskat) och som man själv ska skriva in i eget fält. Den finns för att inte automatiska program ska kunna skapa ett påloggningskonto, utan att det är en människa som försöker. Förekommer ganska ofta vid registreringar.