Skånska vägskydd: Maglehem (Kristianstad - Gärsnäs) (Signaler/säkerhet)
Uppgiften om platsens återuppklassning saknar veterligen täckning. Den inkom
till JD-gruppen från en extern bidragsgivare och underkändes då källa ej
lämnades. Tyvärr glömdes strykning ur databasen.
Maglehem hade T-semafor vid förstatligandet, när den nedtogs är okänt.
M. hade två av de fåtaliga industrispåren på Brösarpsbanan. De gick till Österlens fruktcentral och till ett sågverk. Källa är växlingsinstruktionerna
i äldre linjeböcker. På småplatser som M. skulle ju godstågskonduktören växla. I 1971 års tidtabell hade dock godstågen bara behovsuppehåll i M. Frakterna hade övergått till bil.
M. hade kvar platsvakt och styckegodstrafik (Svelast) till P-trafikens nedläggning 1972-01-01. Varför vagnslasttrafikens nedläggning drog över till 1 februari är okänt.