Obehagligt i soppan FVJ (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Henrik Mundt @, Friday, January 18, 2008, 11:20 (6235 dagar sedan) @ Erik Samuelsson

Inte är väl detta något vi ska avhandla i detta forum - eller det kankse just här det ska börja???
Som första punkt må jag erkänna att jag har väldigt svårt för pölitiker! Enligt min terminologi har dom aldeles för många personliga potatis som ska kupas.
Tittar vi på historien kommer en fråga upp som ingen - än - har givet et bra svar på. Varför började progromerne i det medeltida samhälle. Och varför fortsätter dom än idag? Vi menniskor är kontinuerligt rädda för det som vi inte kan/vill förstå. Därför ska det ellimineras. Således är rashat etc legaliserat.
Vi skapar en klass av "undermänniskor" (känns resonomanget igen) som vi kan kasta våra tilkortakommande på, vi är inte längre den lägst kasten. Detta tar vissa inom politiken fasta på och på detta vis skapar sin egen berättigalse den vägen. Eftersom vi alla inom rasen Homo Sapiens inte är lika klyftiga har vi et ständigt rekryteringsunderlag för missnöje.
Om inte jag har rätt är det i alla fall en bra bortförklaring!! Mvh Henrik

Hela tråden: